Vlastivěda + přírodověda

2. 6.

Zdravím.

Vlastivěda – začneme pracovat s mapami. Na straně 22 je ukázka turistické mapy (ta je určená k výletům). Udělej si nadpis „Mapy“. Tuto turistickou mapu v učebnici si trochu prostuduj a do sešitu si udělej několik značek, které jsou na její pravé straně. Můžeš si na internetu najít i jiné. Na protější straně je obrázek typů krajin (nížina, pahorkatina, atp). Ten si udělej do sešitu i s popisem (samozřejmě bez těch fotografií napravo. Jde o to, abyste věděli, že v některých mapách se hnědá barva používá je znázornění hor a zelená ke znázornění nížin.

Přírodověda – v učebnici na straně 64 nahoře je obrázek „Stavba těla obilniny“. Ten si udělej do sešitu a přidej k němu i obrázek lilku brambor o něco níže. Nezapomeň na popisy.

Mějte se hezky

Ondřej Hůlek

 

 

26. 5.

Přírodovědné povídání o jarní a letní přírodě - v čem se liší, jak je to s vodou a jejím nedostatkem. V učebnici na stranách 58 a 62 najdeš velké obrázky jarní a letní přírody. Zkus jen velice stručně do sešitu v bodech zapsat, jaký je rozdíl v životě přírody v těchto dvou ročních obdobích.

Vlastivěda - shrnutí všech národních parků v České republice. Jedno z nejzajímavějších míst naší země jsme viděli v tomto videu, které máte všichni za úkol shlédnout. Jde o krátký dokument o jednom z národních parků - Českosaském Švýcarsku.

www.youtube.com/watch?v=HcvLwQ90k4k

Hezký den.

Ondřej Hůlek

 

19. 5.

Dobrý den,

brzo se uvidíme ve škole. Do sešitu dnes nic dělat nebudete. Za úkol máte procvičovat vlastivědu a přírodovědu například na webu https://rysava.websnadno.cz/, ve kterém jste už pracovali. Je tam ale toho tolik, že si nemyslím, že jste udělali všechno. Zkuste se podívat do některých odkazů – samozřejmě „vlastivěda 4“ nebo „přírodověda 4“. Za pozornost ale stojí třeba i odkaz „zápisy učiva“ nebo „odkazy“ (plný zajímavých informací). Pod každým z nich pak najdete ročník, který chcete procvičit – na patřičné číslo kliknete...

Můžete vyzkoušet i úkoly z jiných předmětů.

Tak brzy nashledanou a dejte si do pořádku sešity.

Zdraví Vás

Ondřej Hůlek

 

12. 5.

Zdravím Vás,

doufám, že "Putování s párou" v minulém týdnu se Vám líbilo. Dnes pro Vás mám úkoly, které prosím udělejte do sešitů:

PŘÍRODOVĚDA

V Ćeské republice máme celou řadu zajímavých přírodních lokalit. Ta nejzajímavější a nejvzácnější místa najdeme v národních parcích, které stát vyhlásil, aby v nich nedocházelo k ničení přírody.

Pokus se zjistit, které národní parky v České republice máme. Jeden z nich ani není moc daleko. Do sešitu si tedy udělej nadpis "Národní parky v ČR" a vypiš je (jsou celkem čtyři).

VLASTIVĚDA

na straně 16 v učebnici najdeš nahoře státní poznávací značky automobilů. Pokus se zjistit, ze kterého kraje auta přijela. Pokud se ti to podaří, zapiš do sešitu.

Tak to je vše.

Mějte se moc hezky.

Ondřej Hůlek

 

5. 5.

Dobrý den,

minule jste pracovali i z učebnice a moc chválím všechny, kteří to odevzdali. Zbytek mi to dodá tento týden. 

Dnes dostanete za úkol podívat se na video, které představuje kraj, ve kterém žijeme. Ani si možná často neuvědomujeme, jak je u nás krásně a že bychom měli naše okolí poznávat co možná nejlépe. I já občas jezdím do daleka, kde to mám doopravdy moc rád (vlastně jezdím už mnoho let pořád na stejná místa - Slovensko, Slovinsko, Itálie), ale zároveň se snažím objevovat zajímavá místa i ve své blízkosti.

V pořadu České televize Putování s párou byl jeden z dílů věnován místům v našem okolí. Tak se - pokud můžete - na to podívejte. A užijte si to.

www.ceskatelevize.cz/porady/12664259752-putovani-s-parou/318291310250008-proti-proudu-metuje/

Samozřejmě si o tom udělejte poznámku do sešitu.

To je pro dnešek vše. A pokračujte v práci na skolasnadhledem.cz.

Mějte se moc hezky.

Ondřej Hůlek

 

28. 4.

Krásný den,

do sešitů si do příštího týdne doplníte několik věcí (není toho mnoho)...

PŘÍRODOVĚDA

Udělejte si prosím zjednodušeně obrázek z učebnice na straně 32 - „Lesní patra“ (patro stromové, keřové, bylinné a mechové, kořenové). Ke každému patru napište aspoň několik živočichů, kteří ho využívají (vedle obrázku, nebo pod něj – jak chcete). Tyto živočichy najdete v učebnici pod obrázkem.

A dnes to bude trochu výtvarné:

VLASTIVĚDA

Žijeme v Královéhradeckém kraji. Nakresli obrázek jakékoliv významné památky (např. hrad, zámek,... ale může to být cokoliv), nebo významného místa, které leží na území našeho kraje. Zdůrazňuji: v Královéhradeckém kraji!

Pokud je to možné, pošlete mi do příštího týdne ofocené zápisky Vašich sešitů na hoolek@gmail.com.

Osobně zkontroluji až po návratu do školy.

Tak se opatrujte a pomáhejte doma!

Ondřej Hůlek

 

21. 4.

Moc Vás zdravím,

úkoly z vlastivědy a přírodovědy dnes sice nebudou z učebnice, ale budou spíš takovým návodem, co by se dalo při Vaší domácí přípravě na internetu využít.

Procvičíte si vše, o čem jsme si už povídali a trochu se tím i zabavíte (aspoň doufám). 

Vynikajícím pomocníkem při domácí přípravě je www.skolasnadhledem.cz/, kde najdete veliké množství kvízů, doplňovaček, spojovaček,... Vše je roztříděno dle ročníků a dle předmětů. Vyzkoušejte i jiné předměty, než je vlastivěda a přírodověda.

PŘÍRODOVĚDA

www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/1600-priroda-clovek-a-jeho-svet/1586-4-rocnik?scroll=0

To je vlastně Váš úkol z přírodovědy. Většina těch zadání není úplně jednoduchá. Můžete si samozřejmě pomáhat sešitem, učebnicí, na internetu,...

Zaměříte se na "Obratlovce" a "Lesy mírného pásma", ale zkusit můžete cokoliv.

VLASTIVĚDA

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/1587-spolecnost-clovek-a-jeho-svet/1586-4-rocnik?scroll=767

Toto jsou některé  úkoly k vlastivědě. Zkuste třeba "Husitské zbraně" nebo něco jiného. Opět si pomáhej, jak ti to vyhovuje.

Tuto www  adresu (www.skolasnadhledem.cz) si zapiš do sešitu, třeba se k ní ve škole vrátíme. Hlavně ji ale zkus vyzkoušet i u jiných předmětů.

Užívejte si jaro, ale pomáhejte i doma!

Ondřej Hůlek