Přírodopis

Práce pro tento týden:

 

Štíři: znaky str.15………………….

Rozmnožování : přečti str.15

 

zástupci: Štír kýlnatý

Veleštír obrovský

Štír nejjedovatější obr.GOOGLE

YOUTUBE největší a nejmenší štíři na výstavě v ZOO Praha

---------------------------------------------------------------------------

Pavouci: stavba těla……………………………

………………………………….

…………………… viz obr.str.15

 

pojmy: klepítka(kusadla) + jedová……

snovací bradavky: význam…………………….

…………………………………………………

mimotělní trávení……………………………..

dýchání………………………

vylučován.: malpigické trubice

oči-počet…….

Vývoj…………..

pohlavní dvoutvárnost

kokon…………..

zástupci: str.16 ………………………………….

viz GOOGLE obrázky

 

YOUTUBE: Neuvěřitelný svět pavouků

Nejděsivější zabijáci světa

TARANTULE

 

 

SEKÁČI: hlavohruď spojená se zadečkem

odvržení končetiny-SEKÁNÍ: význam……………….

bez pavučin

Youtube: pavouci sekáči

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

ROZTOČI: parazité……………..

 

zástupci:Klíště obecné……………………...info WIKI

-nemoce:……………………………………….

Zákožka svrabová:……………….info WIKI

Čmelík kuří……………………...info WIKI

-alergie na roztoče(prach,srst zvířat)

 

YOUTUBE: klíště dokument

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den!
 
Téma: KROUŽKOVCI
Pomůcky: kniha,sešit,GOOGLE
ZÁPIS do sešitu:  Kroužkovci
                           Žížala obecná
 
nákres + popis: učebnice str.13 nebo GOOGLE
znaky: 1.tělo...................... str.13 TEXT doplň vytečkované
             opasek........................význam
             regenerace................
            pohyb...................+........................
            dýchání.......................vysvětli pojem dešŤovka
            CS cévní s.:..........................(jako my lidé)
            VS vylučovací soust.:..................
            Sm.soustava- (FOTOFOBIE)...........................-žije ve tmě
            Rozmnožování:  h...............(ob...............)  přečíst str.13
            Vývin:........................
            Potravní řetězec REDUCENT..................,DEKOMPOZITOR..........................
 
Rozdělení: obrázky viz GOOGLE
1.Máloštětinatci
                        Žížala obecná
                                 hnojní (rybáři)
                        Nitěnka ( dno rybníka,viz popis WIKIPEDIE)
2.Pijavice     Chobotnatka rybí
                    Pijavka lékařská (parazit,co je to HIRUDIN.......................)
                                koňská (predátor...................)
3.Mnohoštětinatci - mořš
                        Palolo zelený
                        Afroditka
Video: YOUTUBE Žížala
                         Pijavka lékařská v medicíně
                         případně PALOLO zelený
 
 
 
ČLENOVCI
znaky ............................ + končetiny např.........................
kostra: ............................. .látka CHITIN(jako HOUBY),vlastnost: neroste tzn......................................
ROZDĚLENÍ:   1.
                    2.
                    3.        
                    4.............................. a)
                                                     b)
                    5.Šestinozí: a)
                                        b)
 
 
TRILOBITI:   Zápis
-vyhynulí (PRVOHORY-období,kdy žili)
-nálezy:zkameněliny (FOSILIE)
najdi: barrandien (KDE?........................)
         Joachim Barrande(KDO?....................)
obrázky trilobitů viz GOOGLE
video: YOUTUBE trilobiti různá videa
 
 
Hodně úspěchů a zdraví
Mgr.Pavel Lokvenc
 
---------------------------------------------------------------------------------------------

Dobrý den!

Informace o přírodopisu .

Jeden z možných termínů návratu do školy je  2.pol. května,to  znamená,že musíme min.2 měsíce komunikovat pomocí IT,v mém případě je to e-mail

p.lokvenc@zsvporici.cz. Pro výuku budu připravovat text s různými odkazy na samostatnou práci,  GOOGLE,YOUTUBE,..aj.Práce bude vždy  na týden,zadání v pondělí-středa,čas na zpracování cca do následující  neděle.

Povinné výstupy pro moje žáky z hlediska klasifikace:

 1.zápis do sešitu dle zadání

 2.založené portfolio písemných a opakovacích zkušebních prací

 3. v uvedených případech odpovědi na zadání v rámci e-mailové korespondence.

 Děkuji

S pozdravem

Pavel Lokvenc

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------