Český jazyk

31.3. - sloh

Napište mi na e-mail "dopis z karantény", nezapoměňte na všechny náležitosti, které by měl dopis mít (do. 12.4.)
 
- videokonference vždy v Út a ve Čt od 9:30 hod. link zašlu přes chat, popř. do mailu, těším se na Vás :)
 

podmínky klasifikace za 2.pololetí

- splnění zadaných úkolů ze slohu a literatury

- aktivní účast a plnění úkolů z mluvnice zadaných v Google Classroom popř. přes e-mail

orientační hodnocení odevzdané práce:      100 % - 90% = 1

                                                               89 % - 71 % = 2

                                                               70 % - 41 % = 3

                                                                40 % - 21 % = 4

                                                                20 % - 0 % = 5

- aktivní účast na online výkladu (videokonference; sdílené video - bude upřesněno na základě domluvy)

23.3. - literatura 

k Máchovi doplnit ještě Tyla a Erbena - pracovní sešit str. 16-18 (do poloviny dubna 12.4.)

- zápis k autorům pošlu elektronicky

-  13.4. proběhne kontrolní kvíz na romantismus včetně těchto autorů

16.3. - 20.3. 2020

  • mluvnice:  průběžně procvičovat pravopis, slovní druhy, opakovat věty vedlejší a poměry mezi větnými členy a větami, rozbor věty jednoduché (konkrétní úkoly budou v mailu/ G Classroom) využívejte i pracovní sešity a učebnici

https://www.pravopisne.cz/

https://www.umimecesky.cz/

Sloh a iteratura je na celé období domácího vzdělávání:

  • sloh:    úvaha  na téma Domácí vzdělávání (do konce března zaslat na mail l.zelena@zsvporici.cz), 

        výpisky (bude upřesněno - Př, Ch, D.......atd.

 

  • literatura: číst, číst číst!!!!!!!!!!!!! nejen zadanou četbu 

                video: https://www.ceskatelevize.cz/porady/10267557528-tajemstvi-zivota-khm/21057223362/  podívat se na video o K.H. Máchovi, udělat zápis se zajímavostmi z                 života K.H.Máchy

                pracovní sešit: doplnit pracovní listy - K. H. Mácha (zkontroluji ve škole) s. 14-15

                naučit se báseň: https://www.youtube.com/watch?v=PR5IotO5HC4

Byl pozdni vecer - prvni maj -

vecerni maj - byl lasky cas.

Hrdliccin zval ku lasce hlas,
kde borovy zavanel haj.
O lasce septal tichy mech;
kvetouci strom lhal lasky zel,
svou lasku slavik ruzi pel,
ruzinu jevil vonny vzdech.
Jezero hladke v krovich stinnych
zvucelo temne tajny bol,
breh objimal je kol a kol;
a slunce jasna svetu jinych
bloudila blankytnymi pasky,
planouci tam co slzy lasky.

 

                film Máj: https://www.youtube.com/watch?v=34aQ0nhsYT4

 

 

VV, RV

- v rámci výtvarné výchovy "navštivte" některou z galerií čí muzeum - vytvořte na základě této prohlídky informační materiál, ve které popíšete kde jste byli a co jste zde zajímavého viděli
 
 
 
- v rámci Rv vytvořte jídelníček na jeden den tak, abyste splnili svůj kalorický příjem na den (viz poslední společná hodina) a vaše strava byla zdravá, vyvážená a splňovala zásady potrvainové pyramidy. Nezapomeňte na pitný režim! - zasílejte na e-mail
 
- vytvořit ANTIreklamu na nevhodnou potravinu - formát A4, založit do portfolia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prosím zejména u slabších žáků a kontrolu osvojených znalostí. Stále bojujeme s vyjmenovanými slovy, pády, vzory podstatných a přídavných jmen a od minulého roku i s větnými členy. Jde pouze o memorování a někteří žáci ještě stále neumí dané učivo 1. stupně!!!! Budeme navazovat a prohlubovat znalosti a v takových případech pak žáci nebudou novému učivu rozumět a zvládat ho.

Děkuji

v úterý 14.1. opakovací test z literatury - Renesance a humanismus a v pátek 17.1. opakovací písemnou práci z českého jazyka (součástí bude diktát, učivo - věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent, přídavná jména, přívlastek - volný, těsný, postup. rozvíjející a několikanásobný, rozbor věty jednoduché)

8.11. píšeme opakovací písemnou práci - slovanské jazyky; sloní zásoba - způsoby obohacování; slovotvorný rozbor a rozbor stavby slova; podstatná jména - mluvnické kategorie; skloňování obecných jmen přejatých

 

Žáci píší pravidelně 1x týdně pravopisné cvičení, a to vždy ve středu. Kromě toho budeme psát 1x za měsíc v tento den diktát, který bude předem oznámený.

Každou středu pak žáci dostávají domací úkol - písemný z učebnice nebo pracovního sešitu. Na základě domácího úkolu budeme psát pravopisná cvičení, zaměřená na stejné nebo podobné jevy.
 
 
 
 
Součástí literární výchovy bude i povinná četba, seznam bude upřesněn do konce září.
Žáci si četbu zaznamenávají do čtenářských deníků, které mají již z předchozího školního roku, nebo si založí sešit/deník nový!
 
1. Kniha, která mě zaujala obálkou
2. Kniha od současného autora
3. Kniha vydaná v roce čtenářova narození
4. Jan Neruda - Povídky malostranské (1 povídka)
5. Karel Jaromír Erben - Kytice
6. Karel Havlíček Borovský - Epigramy
7. Božena Němcová - 1 pohádka
 

 

Termín odevzdání - do konce května!!!!!!!!