Účast ve sbírce "Kolíčkový den"

02.12.2025

Naše škola se v letošním roce zapojila do charitativní akce pro Jedličkův ústav - "Kolíčkový den". Do sbírky jsme přispěli krásnou částkou 7 028 Kč.

Děkujeme všem, kteří se do sbírky zapojili.


Sbírka Kolíčkový den (22. 10. 2025) vynesla Nadaci Jedličkova ústavu rekordní výtěžek: 1,7 milionu korun pro děti a mladé lidi s hendikepem.

Praha, 1. 12. 2025

Nadace Jedličkova ústavu slaví v tomto roce 35 let od svého založení. Více než tři desítky let pomáhá a podporuje mladé lidi se zdravotním postižením v jejich samostatnosti a možnosti vést plnohodnotný život. Celkem už díky dárcům, partnerům a podporovatelům rozdělila přes 140 milionů a podpořila 3 931 dětí, mladých lidí a organizací. Poslední z letošních větších akcí byla sbírka Zelený kolíček.

"O letošní ročník naší sbírky byl mimořádný zájem. Zapojilo se přes 170 škol, školek a městských úřadů. Takový zájem jsme nečekali, oproti loňskému roku je zájem skoro trojnásobný," říká Markéta Balvínová, ředitelka Nadace Jedličkova ústavu.

Sbírka Zelený kolíček se konala po celé ČR, zapojily se stovky škol se svými žáky a studenty. Na ulicích, zastávkách metra nebo v obchodních centrech bylo možné potkat dobrovolníky s kolíčky, zeleným deštníkem s logem Nadace Jedličkova ústavu a s kasičkou, do které bylo možné přispět jak hotově, tak i za pomoci tzv. QR platby. "Za obrovskou morální podporu děkujeme starostům, hejtmanům a hejtmankám, kteří nám poskytli záštity. Tato podpora nás žene kupředu v našem úsilí," sdělila Iveta Bajerová, koordinátorka fundraisingu Nadace Jedličkova ústavu.

Jeden kolíček = 20 minut osobní asistence

Kolíček si lidé mohli koupit za minimální příspěvek 50 Kč, což odpovídá nadačnímu příspěvku na 20 minut osobní asistence. Příspěvky budou použity na pořízení kompenzačních pomůcek, osobní asistenci, pracovní tréninky pro lidi s postižením, na podporu volnočasových aktivit a rozvoj dalších zájmů pro pestřejší a plnější život dětí
a mládeže s postižením.

Mediální partneři:
Rengl, Nadace BigBoard, City Digital Media, Česká televize


Daniel Suchánek
Koordinátor PR